O tom, že lidé chodà na filmy stále ménÄ›, nenà pochyb. Je vidÄ›t, že filmový průmysl stagnuje. JistÄ›, najde se pár výjimek, avÅ¡ak pravdou je, že naprostá vÄ›tÅ¡ina nynà vydávaných filmů nenà niÄÃm výjimeÄná, a naopak sloužà pouze k tomu, aby zaútoÄila na nejnižšà pudy diváka. A to vÅ¡e za úÄelem generovánà zisku.
Â
Â
V prvnà řadÄ› je to využÃvánà již známých znaÄek, aÅ¥ již v podobÄ› pokraÄovánÃ, rebootů, nebo remaků. StaÄà se jen podÃvat a vidÃme, že naprostá vÄ›tÅ¡ina produkce spadá to jedné z tÄ›chto kategoriÃ. Je to samozÅ™ejmÄ› z dobrého důvodu – filmaÅ™i, tedy spÃÅ¡e filmová studia, dnes sázà na jistotu. DobÅ™e vÄ›dÃ, že známá znaÄka pÅ™itáhne do kina diváky, aÅ¥ už film bude dobrý Äi nikoliv. Jsou to v podstatÄ› téměř jisté penÃze.
Â
PodobnÄ› je tomu u opakovánà žánrů. To vidÃme nejen v kinech, ale také v televizi. Nenà náhoda, že je tolik superhrdinských filmů, ani to, že v televizi dávajà v podstatÄ› neustále detektivky. Zkrátka velmi dobÅ™e vÄ›dÃ, co diváky zajÃmá, a jak je pÅ™ilákat do kina Äi k televiznÃm obrazovkám.
Â
Â
S tÃm souvisà i to, že jsou mnohdy prioritou efekty nad pÅ™ÃbÄ›hem. Mnohdy se zdá, že je cÃlem ukázat, co vÅ¡e dnes poÄÃtaÄová animace dovede, spÃÅ¡e než odvyprávÄ›t kvalitnà pÅ™ÃbÄ›h s dobrými herci. To je samozÅ™ejmÄ› pochopitelné, neboÅ¥ dnes se snažÃ, aby filmy byly cÃlené na co nejÅ¡irÅ¡Ã publikum. Musà být tedy takové, aby zaujalo každého – a to se nejlépe udÄ›lá právÄ› vizuály.
Â
K tomu samozÅ™ejmÄ› patřà i využÃvánà souÄasných trendů, a to i v pÅ™ÃpadÄ›, že vyvolávajà kontroverzi. StaÄà jen vzpomenout na obsazovánà herců tmavé pleti do role, kterou původnÄ› hrály bÃlé osoby. JistÄ›, nemusà to sedÄ›t ani zdaleka každému. Hlavnà ovÅ¡em je, že se o onom filmu dÃky tomu mluvÃ. A ÄÃm vÃce se o nÄ›m mluvÃ, tÃm vÃce lidà se na nÄ›j půjde podÃvat, a tÃm vÃce také vydÄ›lá. A to je hlavnÃm cÃlem každého filmového studia.